Star Wars Battlefront (review door een vrouw)

Star Wars Battlefront

Op insidegamer staat Star Wars Battlefront op de 14de plek. Zij vonden Star Wars Battlefront een matige prestatie. Star Wars Battlefront is een first-person shooter die geheel in het teken staat van Star Wars. Er is maar een beperkt aantal levels in de game beschikbaar en ook zijn er niet veel mappen.

Maar jeetje.. wat hou ik van Star Wars Battlefront. Het lijkt wel of er een magisch touwtje aan me vast zit en ik iedere avond weer opnieuw wordt binnen gehengeld. Ik moet, moet, moet spelen. En dat komt denk ik allemaal omdat het een Star Wars sausje heeft. Ik vond de nieuwste Star Wars film helemaal geweldig. En daarnaast geeft het mij een kick als ik o.a. Kevin zie spelen als Darth Vader en iedereen zie afslachten. “Feel the power of the dark side”

Hero of Villian?

luke vs darth Star Wars Battlefront

Ik moet zelf bekennen dat ik nog niet zo goed ben in het spelen van zo’n Hero of Villian. Je kunt namelijk bij de Rebels kiezen uit Han Solo, Luke Skywalker en Leia Organa. Hierbij is Han Solo de man die je neerknalt met zijn geweer, Luke die rondzwaait met zijn lightsaber en Leia meer een supportrol heeft met haar schilden. De Villians zijn Darth Vader, Emperor Palpatine en Boba Fett. Darth Vader met zijn “Dark” powers en lightsaber, Emperor Palpatine zit vol met elektriciteit en Boba Fett heeft een jetpack en schiet je uit de lucht met zijn raketten. Per team heb je kans op 1 hero/villian, er kan dus maar 1 hero en 1 villian actief zijn. Deze kun je worden door het vinden en het gebruiken van een hero token. Maar laat het even duidelijk zijn dat ik niet zo’n vrouw ben die er niets van bakt. Want.. ja ik mag dat best zeggen, ik klap jouw zo neer. BAM. Nee zonder dollen, wanneer ik mijn momenten heb ben ik best goed. En heel soms ben ik een van de betere spelers. YES! *PIEUWPIEUWPIEUW* *Springt rond met haar laserpistooltje*

Nu moet ik wel toegeven dat ik meer fan ben van de wat kleinere missies dan de grotere. Een groep met 40 personen vind ik in de meeste gevallen veel te veel. Vooral bij sommige mappen wordt je echt omver geschoten. Je kunt geen kant op en smijt het liefst je PS4 controller door de kamer heen. Ja, ik kan best agressief zijn, maar hey ik ben een speler vol passie.

Geen weg meer terug

villians and heroes

Ik ben heel blij dat Kevin deze game heeft gekocht. Ik ben namelijk verslaafd, net als Kevin zelf overigens. De visuals zijn top, zoals we gewend zijn van Battlefront. Daarnaast is Star Wars Battlefront een first-person shooter die door iedereen te spelen is, het is gemakkelijk te bedienen en daarnaast kan je als low level gewoon met de rest van de groep mee. En het grootste plus? Het is in de Star Wars sferen. Wie wil er nou niet vliegen in een X-Wing of een AT-AT neerhalen. Ik ben daarnaast ontzettend benieuwd naar de mysterieuze seizoenspas, de inhoud hiervan is namelijk nog steeds niet bekend. Ook komt er geen content in voor dat direct met The Force Awakens te maken heeft en met deze reden schaf ik deze dan ook nog niet aan. Kortom: ik raad iedereen Star Wars Battlefront aan. Ook als vrouw, mits je van gamen en shooters houdt.